|
Eisen opleggen ten aanzien van brandveiligheid, vergelijkbaar met volkshuisvesting bij woningen, ging dus niet. Maar wat dan?Die haven deugde niet, dat was zonneklaar. Daar was ook bij herhaling op gewezen, maar daar was nooit iets aan gedaan.
In de loop der jaren is bij herhaling voorgesteld de hele haven te verplaatsen. Het was eigenlijk onverantwoord zo te verhuren!Advies aan de brandweer gevraagd. Zelfde struikelblok. Geen bouwkundige eisen meer…
Advies aan het Nationaal Instituut voor Brand en Rampenbestrijding in Arnhem (Nibra) gevraagd.
Die kunnen geen wetten stellen, maar wél adviezen geven aan de hand waarvan gemeenten dan verordeningen konden maken.
De denkhoofden daar kwamen met een superidee! Sluit ze op in hun eigen boot.
Verbranden ze dan niet, dan stikken ze wel. Probleem opgelost.De haven is eigendom en daarmee verantwoording van de gemeente. Die verhuurt daar ligplaatsen.
Vanwege die nooit aangepaste, zéér compacte ligging van de woonschepen hier (kops-voor-de-wal) kun je alleen branddoorslag of brandoverslag voorkomen als jeálle ramen vastvergrendeld maakt en de deuren, verplicht, zelfsluitend.
Ventilatie? Nee, want dan kan het vuur ook naar buiten!De denktank in Arnhem was niet de enige instantie die op deze vorm genocide uit was.
Ook "compassieman" Bernt S vond dat wel wat.
Paar schepen tussen de lange rij uit, zodat je aan weerszijden 2 brandgangen kreeg. Maar élk schip binnen die clusters hun mogelijkheden voor ventilatie ontnemen. Kijken hoe lang ze dat volhouden…Wel eens op een zomerdag op zo'n woonboot geweest? Platte, meestal donkere daken, schepen op elkaar gepakt met minimale ruimte, vlak boven het water en dan niet kunnen ventileren….
Logisch dat de bewoners categorisch weigerden mee te werken aan deze afsterfregeling.Je gaat op zo'n moment twijfelen aan de verstandelijke vermogens van een instituut dat zulke waanzin bedenkt.
En aan het verstand van een "rasbestuurder" die zulke eisen DWINGEND oplegt.
Dwingend?Ja, want mr. Bernt Schneiders zou alle ligplaatsvergunningen intrekken als mensen weigerden zich te laten verstikken.
Schepen zonder ligplaats "boeten sterk in aan waarde", zo betoogde hij in het Haarlems Dagblad van 6 januari 2009. Het was niet denkbeeldig dat mensen dan op straat kwamen te staan.
Onze burgervader zat daar allerminst mee. Hoezo: "compassie"?
|
Het eerste struikelblok:
Het briljante idee om de grondprijs bij de ligplaatsen van 3,54 omhoog te brengen naar 25,- per m2
Is er, buiten het criminele circuit, in heel Nederland werkelijk iemand die denkt dat je probleemloos zo'n krankzinnige verhoging kunt opleggen?
Als hoofd van het College, Bernt S blijkbaar wel.Daarna de misère van een vaststellingsovereenkomst.
Op zich geen verkeerd fenomeen, als er tenminste wordt vastgesteld wat van beide partijen verwacht wordt. Maar er stond NIKS vast!
Er moest getekend worden dat je met één handtekening akkoord ging met alle onderdelen van het plan. Terwijl er geen eens een aannemer was en het uitvoeringsplan nog gemaakt moest worden.Niet zoals storyteller Bernt in de raad, opzettelijk verdraaid, verkondigde "alleen maar toestemming voor het slopen van eigendommen, waar dan vergoeding voor zou worden betaald"
(die de mensen eind 2016 nog steeds niet hadden!!!)
nee, één handtekening voor álle onderdelen van het plan, Ook nog nader uit te werken delen…. (staat ZWART op WIT!)Het feit dat er aanvankelijk drie handtekeningen binnen kwamen, spreekt boekdelen.
De openlijke chantage waar Bernt, MEESTER Bernt, zich vervolgens aan schuldig maakte, bewijst dat deze man per definitie ongeschikt is als bestuurder.
De verhalen die steeds weer in de Raad terugkwamen en waar Bernt steeds benadrukte dat de bewoners niet wilden meewerken…
Tot hij daarmee de krant haalde als Don Corleone…Maar wat is dat voor een gemeenteraad, die wéét dat de bewoners zelf dit plan hebben ingebracht, en die nu voor zoete koek herhaaldelijk de lulsmoes slikt dat de bewoners niet willen meewerken?
BREEDGEDRAGEN PLAN, DOOR IEDEREEN GOEDGEKEURD! Door de storyteller zelf zo gepresenteerd.
Keer op keer die herhaalde leugens! Stukken in de krant en bijna NIEMAND in de raad heeft vragen!Gebruik nou eens je gezonde verstand.
De bewoners wisten dat alles gesloopt moest worden, dat ze tijdelijk naar een andere plek moesten,
dat ze met een kale zandbak opnieuw moesten beginnen. En hadden daarmee ingestemd!
Waar zit dán het probleem?Als ze alleen maar hoefden te tekenen voor sloop van hun eigendommen, waarvan ze wisten dat die weg moesten,
WAAR ZIT DAN HET PROBLEEM?
Er moest ergens iets helemaal scheef zitten!!!Als je dan op alle mogelijke manieren gaat chanteren met onmogelijke dreigementen:
over schrappen van een overgangsregeling in een pas aangenomen verordening, over stopzetten van een project dat in onderhoud dan al 8 jaar achter ligt op schema, hetgeen aan alle kanten duidelijk zichtbaar is, over het intrekken van 57 ligplaatsvergunningen, waar in de woonschepenverordening geen enkel punt staat op basis waarvan je kúnt intrekken, over wegslepen van 57 woonschepen uit een woonschepenhaven. Waarheen? Op basis van wat? Ging het niet om het hoogste goed, je woning, dan kon je nog lachen over zoveel stompzinnigheid.
EN DE RAAD HEEFT GEEN VRAGEN!
De uitslag van het onderzoek van de rekenkamer, dat zal worden uitgevoerd door leden van diezelfde raad.
Hebben daar een paar dagen onderzoek naar gedaan.
Half december 2015 werd dat onderzoek gevraagd en pas februari 2 0 1 7 kwam dat rapport.Intussen ging "rasbestuurder" Bernt vrolijk en ongestraft verder.
In een lezing van de Nieuwe Kring in Aerdenhout beweert hij dat een burgemeester geen drammer moet zijn.
(nee , en dus al helemaal geen afperser!)
Hij oreert dat je gezag moet verdienen. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, zou kringt hij...
Nou, hier in de haven vertrekt het vertrouwen per speedboot! Hij stelt dat een burgemeester met reputatieschade nauwelijks meer in staat is goed te besturen.
Nou, daar had hij hier geen eens reputatieschade voor nodig!Zijn prestige-project is, op moment van dit schrijven, nog steeds een puinhoop.
Meerdere externe technische buro's zijn ingehuurd en hebben aanbevelingen gedaan om het eindelijk te maken zoals het hoort...
Zoals in de vaststellingsovereenkomst door de gemeente is ondertekend...
"met álle, ook nog uit te ontwikkelen onderdelen, , van het plan."
Voor het luttele bedrag van ruim 7 miljoen is het probleem van brandgevaar verplaatst van de boten naar de schuren.
De helft van de schadeloosstelling werd, onder zijn rasbestuur, niet uitgekeerd, de ligplaatsvergunningen zijn onacceptabel, huurcontracten, gekoppeld aan de Algemene Voorwaarden eveneens brak en vanwege die onlosmakelijke koppeling WAARDELOOS.. De open brandgangen uitermate geschikt voor plezierbootjes en jachten. Handhaving NUL !
Naleving van de, ook door de gemeente ondertekende afpersovereenkomst, blijft zwaar in gebreke.
En wie, ná de feestelijke oplevering juli 2016, de Waarderhaven bezoekt en WEET dat "rasbestuurder" Bernt dit project leidde, die vraagt zich af waar dat leiderschap dan uit blijkt.Het ooit knusse woonbotendorp ligt nu verscholen achter gigantische schuttingen en schuren.
Er is bij alle instanties geklaagd. Er zijn vragen gesteld, niemand gaf antwoord. Van enige handhaving is totaal geen sprake…
Niemand kan, aan deze achterlijke steigers, zijn eigen boot vastmaken. Terwijl de gemeente denkt de verantwoording voor veilig afmeren bij de bewoners te kunnen neerleggen.
De bewoners worden bij verkoop verantwoordelijk gehouden voor de bagger onder hun boot.
Indien nodig op eigen kosten baggeren en laten keuren. Vervuild? Dan op eigen kosten laten saneren of afvoeren naar een erkende stortplaats.
Eisen van milieuwetgeving, waar de gemeente zelf zich aan onttrekt.Het baggerwerk op ónze plek werd stilgelegd, juist vanwege die zeer ernstige vervuiling!!!
Maar op dinoloket.nl is niet de verplichte melding gemaakt...
waar het slib is gebleven...........????Bij de "feestelijke opening" op 22 juli geen Bernt te bekennen. Geen interesse van de rasbestuurder!
Kortom: Het is een "ras"-zootje.
Terug naar het labelmenu