Op het eerste plaatje zag u dat een aannemer letterlijk zo Economisch Meest Voordelig werkte,
dat die arken er niet eens in kunnen! Vraag eens aan Jos $cholman hoe hij dat uitlegt...
Maar hoe kom je aan de goedkeuring van de ingenieuze toezichthouder voor zulk broddelwerk?
Vervolgens stelde hij de aannemer aansprakelijk. Volkomen terecht. En weet u wat die antwoordde?
Naast hun arken is krap-aan net ruimte om woonschepen van 4,50 meter breed, de maksimale maat in onze haven, door te laten.
Buiten de haven ligt een baggerschip klaar, maar na "voltooien" (???) zat er niet EEN spatje bagger in dat schip!
Een peilbootje van de hydroghrafische dienst heeft in kaart gebracht waar niet aan de bestek-diepte is voldaan.
Maar niks baggerschip! Dit schip is ZES meter breed en kan dus onmogelijk de haven in...
Ze zijn vanmorgen (dinsdag 28 februari 2017, 8 maanden na oplevering) begonnen. Omdat het baggerschip er ook niet in kan
wordt geprobeerd, met kleiner materiaal, de bagger naar buiten te duwen (?) tot het kraanschip erbij kan...
Hoe je dat IN de haven dan gaat doen ????
Wel, je neemt een klein vaartuigje met een gebogen schot ervoor dat je met een trekkabel staand over de bodem schraapt.
Op die manier "schraap" je de bodem af, tenminste daar waar je bij kunt en in de haven waar iedereen nu al
"op zijn definiteve plek" ligt (u weet wel "na voltooing der werkzaamheden"), daar kun je dus NIET bij!
Je duwt de bagger naar "diepere plekken"... (en onder de afgemeerde woonschepen), en stelt in de ligplaatsvergunning de
vergunninghouder (de bewoner dus) aansprakelijk voor diepgang en kwaliteit van de bagger onder zijn boot.
Een kunststukje, als je op die manier de diepte alsnog kunt maken zoals die, volgens bestek, had moeten zijn.
Was het niet Economisch Veel Voordeliger geweest om dat meteen te doen, toen ze er met groot materiaal bezig waren?
En dan nog een aardigheidje: Dat kraanschip met een laadvermogen van 200 ton: Geen spatje bagger in het ruim!
Gewoon "naar dieper plekken geschoven"... En gewoon: In het Spaarne zelf gedumpt. Waarom moeilijk als het makkelijk kan?
Dat, in opdracht van Rijnland, het Spaarne van zuid naar noord pas helemaal juist gebaggerd is, maakt niet uit.
En die ingenieuze goedkeuring? Hoe kun je daar nou in Godsnaam goedkeuring voor krijgen?
In de krant legde de portefeuillehouder, toenmalig burgemeester van Haarlem uit, dat je best bijbaantjes kunt hebben.
Je hoefde, volgens hem, niet alles zelf te doen, de kunst was om te delegeren! Zo kom je dan in de landelijke top 3!
En als je nou dat delegeren OOK achterwege laat, haal je de top ÉÉN plaats misschien nog wel!
Kun je, als burger iets doen tegen dergelijke wantoestanden? Tegen de schoftenstreken van de portefeuillehouder?
Er is een instituut dat burgers bijstaat als die door de overheid worden vermalen. Zeggen ze....
Je moet dan eerst de klacht deponeren bij die overheid, maar die reageert wijselijk totaal nergens op.
Aldus meld je dat bij de Nationale Ombudsman en wat doen die?
Intussen, murw gebeukt door die overheid, verwijs je naar de meer dan complete beschrijving op jouw website, om
dan van de Natte Ombudsman te horen te krijgen dat ze NIETS voor je doen!
RadioTV NH ? Aanvankelijk interesse, maar dat ging al heel snel over in een oorvedovende stilte!
Radar? Zembla? Kaniewaarzijn? Nou geloof het of niet . Het IS WEL Waar.
En de Raadsleden van Haarlem?
Ach, laat ook maar....
.. gebonden aan het beginsel van fatsoenlijk en zorgvuldig bestuur! Heeft u nog een bijbaantje................?
U kunt hier terug naar het begin van deze soap.