Renovatie update.

U ziet het: Zodra dit, NA VOLTOOIÏNG VAN DE WERKZAAMHEDEN mogelijk is….
Iedereen ligt op zijn definitieve plek, dus mogen we aannemen dat de werkzaamheden voltooid zijn.

Nou je hoeft geen Delft, of Wageningen op zak te hebben om te zien dat de werkzaamheden verre van voltooid zijn.

 

 

 

De noordkant begint te tekenen, hoewel duidelijk is gebleken dat de drainage de afvoer van buien (die naar verwachting steeds vaker zullen voorkomen) niet aankan.
In de tuinen en rondom de meterkasten en waterputten ligt drijfzand of zelfs plassen water.

 

de binnendeksels van de waterputten gaan drijven op de bomvolle waterputten en tillen de niet geborgde bovendeksels van aluminium op.
Gevolg?
De waterput, stampvol niet afgevoerd hemelwater, komt open en bloot te liggen. De deksels drijven even verder op...

Vanaf de meterkast naar de toegang van je steiger loopt een rode mantelbuis, waar doorheen gas, antennekabel, internet en electra,
vervangbaar en veilig, onder de bestrating wordt doorgevoerd.
Totdat de denkhoofden besloten om het niet afgevoerde water tegen te houden door zand in de meterkasten te gooien.
Resultaat? Geen vervangbare leidingen meer, want ook de mantelbuis is nu gevuld met (drijf) zand!


 

 

Aan de zuidkant loopt de bestrating achter, waardoor nog niemand daar een schuurtje kan bouwen.
Nog steeds één grote zandbak!

Afmeren van de woonschepen is veel moeilijker dan vroeger, omdat je ONDER je steiger maar moet zien hoe je daar meerdraden vastmaakt bij vervanging…

Omdat onze ark in het vaarwater ligt (u weet wel: waar de vaarsnelheid zo keurig wordt gehandhaafd...) vroegen we om meerpalen aan de wal.

Een van de "duurzame" meerpalen waaraan we nu liggen afgemeerd.

 

Aanleg van de nieuwe weg aan de noordkant loopt ook wat stroef.
Mensen die naar hun container willen, mogen niet over de nieuwe weg, want dan wordt de bedding van verhard zand weer los gereden,
maar de dag daar op mogen er wel grote vrachtwagens stenen lossen…

Je krijgt het verzoek je container leeg te halen, maar van het dubbele hek bij de Rode Baronnen wordt vervolgens één deur geblokkeerd,
zodat je er met een aanhanger niet meer door kunt.

En als je klachten hebt, moet je volgens onze "rasbestuurder", de man die verantwoordelijk is voor dit project, maar naar de aannemer gaan.

Nu de zaak naar het einde loopt, komen natuurlijk de klachten. Zo veel dat het ook voor de mannen van Scholman niet meer prettig werken is.

Wij konden vroeger nog, via het remmingswerk de ramen en de boot schoonhouden, maar het dunne stalen randje waar je nu overheen moet
(ook om bij je afmeerdraden te komen) maakt van deze veilige ligplaats een rampenplek.
Raak je te water, dan moet je maar zien hoe je er ooit uitkomt!

Het punt "veiligheid" is aan de orde gesteld, maar communicatie daarover, blijft geheel achterwege...

 

Als er één ding in de praktijk duidelijk is geworden:
Werk als dit, in een overvolle bewoonde haven, is eigenlijk gekkenwerk.

Is het soms zo dat we zo'n riante compensatie krijgen van de compassieman…

    Geen stuiver voor de ellendige bouwput waar we al anderhalf jaar in moeten "wonen".

De zorgzame burgervader zal straks wel komen met: " de gemeente heeft miljoenen geïnvesteerd…"
Wel: de man van de intensieve inzet, heeft er persoonlijk geen cent aan uitgegeven.

De bewoners daarentegen zitten op hoge kosten, zonder ook maar één cent tegemoetkoming.
De helft van de vergoeding, voor wat er aan tuinen en schuren gesloopt is, is een magere vergoeding van wat je had!
De andere helft van deze vergoeding van gesloopte eigendommen, krijg je ná de chantagetruc!

De onkosten die je moet maken worden nog "in goed overleg" met u geregeld.

Volgende leugen!

En over intensieve inzet gesproken... Over interesse voor een project van ruim 6 miljoen...

Heeft er in 2016 al eens één raadslid zich bij u op de hoogte gesteld?

Terug naar de menulijst