|
Dus....Veel verkeer over de Prinsenbrug zou kunnen worden afgewikkeld door een brug in Noord.
Wat doe je dan,ondanks al járen oude plannen? Dan kijk je uitsluitend op de tekentafel van Bureau Moeilijke Zaken of er niet directer aansluitend op
Als je nou eens de Industrie laat meebetalen aan een (nood)brug... Kul? Nee hoor, er is serieus onderzocht of dat haalbaar en economisch verantwoord zou zijn. Bedenk dat de opzet van de gemeente nog altijd was een Oostelijke randweg met de in 1958 al ingetekende Spaarnebrug nabij de jachthavens. De brug bij de Transvaalstraat was dus (net als de woonschepenhaven uit 1935 dus eigenlijk "voorloopig..."
De gedachte ging uit naar een Bailey-brug, zoals de genie-troepen die gebruiken. Nelis beschikte wel over zulk materiaal.
Huren bleek al gauw geen bruikbare optie. Kopen dan? Van tijdelijke aard!Totdat na vijf jaar de brug geheel voor kosten van de gemeente zou komen.
Bij de offertes vallen aannemers af, omdat de restwaarde bij sloop onvoldoende oplevert. industriehaven.Natuurlijk was dat bekend! Maar wat wil je nou. Brug of geen brug? |
Sorry, maar als je weten wilt wat hier speelde, dan zul je moeten lezen! En al de tijd dat U daaraan kwijt bent, is niets vergeleken bij de tijd die het kost om onderzoek te doen en het op schrift te stellen, dus wat zeur je nou? Maar goed, als je wilt afhaken, mij best. |
Terug naar de link-pagina of klik op "vorige".